Groei stimuleren
Groei webshop Maha Amsterdam door interactieve advertenties met social ads. Als digitaal strateeg ondersteun ik Maha Amsterdam bij het vergroten van haar online bereik. Met als resultaat een hoger aantal website bezoekers per maand. Om deze groei te stimuleren werkte ik aan een social advertising strategie.
Maandelijkse resultaten:
- 250.000 vrouwen uit de doelgroep worden bereikt
- 1.000.000 impressies op Instagram & Facebook
- 10.000 webshop bezoeken
- +/- 250% ROAS
Project:
- Inventarisatie social accounts & partners
- Tracking & data collection instellen
- Advertentie strategie opstellen
- Adviseren content creatives met team
- Facebook audiences opstellen op basis van pixel
- Advertenties opmaken, monitoren en optimaliseren
- Data analyses en reportages
Advertenties op basis van data
Maha Amsterdam onderscheidt zich van andere sportswear retailers door haar doelgroep en producten. In de randstad staat het merk dan ook bekend als de vrouwen sportswear fashion retailer. Al deze waarden komen terug in de advertenties.
Data geeft insights
Op basis van de data analyses en rapportages kan Maha Amsterdam bepalen hoe zij maandelijks haar advertenties inzet. Zo kan er ingespeeld worden op specifieke behoeftes en situaties. Groei webshop Maha Amsterdam door insights en strategie.