Warrior Sport Shoes bereikt nieuwe doelgroep
Dit jaar lanceerde Warrior Sports Shoes twee nieuwe modellen sneakers. Een spraakmakende classic runner genaamd ‘Ritmo’ en de meer klassieke high-tier boot ‘Matterhorn’. Een nieuwe richting – zeker in vergelijking met haar vorige lijn. Om deze nieuwe richting tot een succes te maken besloot het eigengereide kleding- en sneakermerk zijn bereik en omzet vergroten door de nieuwe productlijn te lanceren op Instagram en Facebook. Ons bureau kreeg de opdracht om de nieuwe doelgroep van het merk te identificeren, brand-aligned social ads te creëren op Facebook en Instagram, en conversies te optimaliseren. Warrior Sport Shoes bereikt op deze manier haar nieuwe doelgroep.
Maandelijkse resultaten:
- 300.000 personen uit de doelgroep worden bereikt
- 800.000 impressies op Instagram & Facebook
- 7.000 webshop bezoeken
- +/- 200% ROAS
1. Doelgroeponderzoek en Targeting
Om effectieve advertentiecampagnes te waarborgen, voerden we uitgebreid onderzoek uit om het ideale klantprofiel van Warrior Sports Shoes te identificeren. We gebruikten tools voor sociale media-analyse en doelgroepinzichten om demografische gegevens, interesses en gedragingen van potentiële klanten die interesse zouden hebben in hun nieuwe productlijn, te identificeren.
2. Advertentiecampagnestrategie
Met behulp van ons doelgroepenonderzoek ontwikkelden we een op maat gemaakte strategie voor sociale advertenties voor zowel Instagram als Facebook. Deze strategie omvat advertentiecreatie, regie op advertentieteksten en een budgetallocatieplan om ROI te maximaliseren. We richten ons op de geïdentificeerde doelgroepsegmenten met relevante boodschappen.
3. Promoted posts en gesponsorde content
Eye-catching gesponsorde berichten voor beide platforms, waarin de unieke kenmerken van de nieuwe productlijn van Warrior Sports Shoes worden benadrukt. Deze berichten zijn geoptimaliseerd voor conversies, en we testen en optimaliseren ze voortdurend op basis van data.
4. Monitoring en Analyse
We houden de prestaties van advertenties en conversiegegevens nauwlettend in de gaten in realtime. Dit stelt ons in staat om op gegevens gebaseerde aanpassingen aan de campagnes te maken en ervoor te zorgen dat we op koers blijven om het doel van 200% ROI per maand te bereiken.
Resultaten
Na de implementatie van de bovenstaande strategieën zijn de resultaten vooralsnog veelbelovend:
- Een consistente groei van ROI van 150% naar 200% op advertentie-uitgaven, waarbij de verwachtingen van de klant werden overtroffen.
- De gesponsorde posts zorgen voor Brand Awareness en betrokkenheid
- Er is een maandelijkse stroom van kwalitatieve traffic naar de website.
Conclusie
Door gerichte sociale advertentiecampagnes en gesponsorde content te combineren, helpen we Warrior Sports Shoes om de nieuwe doelgroep te bereiken en verkoop te vergroten.